Sales and Operations Planning

Mange virksomheder oplever, at kunderne hyppigere efterspørger nye og bedre produkter til hurtigere levering og billigere pris. Dertil skal virksomheden sørge for at have en høj leveringsservice i forhold til sine kunder på den ene side og forsøge at forbedre sin kapitalbinding på den anden side. Det sætter store krav til den tværgående planlægning, når der herudover er tale om globale logistikker der med den usikkerhed, som det giver i form af længere og mere usikre leveringstider.

En metode som flere og flere benytter sig af, er at forbedre den tværgående planlægning også kaldet S&OP. Det er en planlægnings- og beslutningsproces, som balancerer behov og kapacitet. Er normalt en månedlig proces, hvor topledelsen deltager og træffer beslutninger baseret på samme grundlag (KPI’er og andre rapporter) med en horisont på 12 til 24 måneder.

 

PRODUKTBLAD:


CASES & ARTIKLER:

 

RELATEREDE YDELSER:

 

 

[DK] [UK]